Chrome Portalsepeti kaldırma nasıl kurtulabilirim silme virüsü temizleme

portal-sepeti-silme-virus-kaldirma

portalsepeti.com internet tarayıcınızın anasayfasını kendi adresi olarak değiştiren ve ne yapsanızda kurtulamadığınız,son zamanların en belalı eklentisidir. Yani tarayıcınıza eklenen bir eklentidir. Peki bu eklentiden(portalsepeti.com) nasıl kurtulacaz. Daha önce benimde başıma gelmişti ve internette kendi sitesinde bunu nasıl yapılacağını açıklamışlardı.

Şimdi ise bunu da siteden kaldırmışlar. Bende internetten bulduğum diğer çözüm yollarını buraya ekledim. Mutlaka biri işinize yarar, eğer yine de kurtulamazsanız yorumlar kısmında farklı sitelr ve çözüm yolları var, onları deneyebilirsiniz.

Çözüm yolları:

portalsepeti.com kaldırmaportalsepeti.com temizleme işlemi bir kaç aşamadan oluşmaktadır.

  1. Firefox, Google Chrome, Internet Explorer gibi tarayıcıların portalsepeti.com’dan  temizlenmesi
  2. Firefox, Google Chrome, Internet Explorer gibi tarayıcılardan portalsepeti.com ​​​ kısayolunu kaldırma
  3. Bilgisayardaki diğer Malware yazılımların temizlenmesi

Yukarıdaki 3 aşamadan sonra bilgisayarınızdan portalsepeti.com ​kaldırılacaktır.

Portal Sepeti V2:
Eğer  01 Mayıs 2014 –  30 Mayıs 2014  tarihleri arasında portalsepeti denen tarayıcı korsanı ile karşılaştıysanız:

Önemli:

Lütfen adımların hepsini sıra ile atlamadan yapın. Aşağıda anlatılan programlar ile virüsü temizlemez ve son adımı yaparsanız virüs silinmez.

Portal Sepeti Kaldırma 2 adımdan oluşmaktadır:

  1. Virüslerin temizlenmesi
  2. Windows ilkelerinin silinmesi

Google Chrome içinde ana sayfayı değiştirmek istediğinizde tüm ayarların kilitli olduğunu de değiştirmek istediğinizde bu seçenek yöneticiniz tarafından denetleniyor mesajı aldığınızı göreceksiniz. Chrome’da bu seçenek yöneticiniz tarafından denetleniyor mesajı almanızın sebebi portalsepeti denen illetin Windows güvenlik ilkelerinin içine kendini yazması ve buradan yapılacak işlemleri kısıtlamasıdır.

Portalsepeti kurtulma adımları:

Öncelikle bilgisayarınızdaki Malware yazılımlardan kurtulmanız lazım. Malware virüsleri de içinde barındıran zararlı yazılımlardır. Eğer portalsepeti denen illet bilgisayarınıza bulaştıysa kesinlikle malware, adware yazılımlar bilgisayarınızda yüklü demektir. Önce bunları temizleyeceğiz.

PORTALSEPETİ KALDIRMA KESİN ÇÖZÜM

Bu adımları izlerken Google Chrome yerine

Internet ExplorerFirefox, Opera ya da Yandex  tarayıcılarından birini kullanın.

Chrome kullanmayın.  Virüs temizleme bittikten sonra Chrome kullanabilirsiniz.

ADIM 1: Virüs ve zararlı yazılımların silinmesi

Bu adım önemlidir. Virüsleri temizlemezseniz diğer adımların bir önemi kalmaz. Virüs yine uzantı ve Windows ilkelerini oluşturacaktır.

  1. Bilgisayarınıza Malwarebytes anti-malware indirin ve bilgisayarınızı taratın.
  2. Adwcleaner ile bilgisayarınızdaki reklam yazılımlarını temizleyin.

Yukarıdaki işlemlerden sonra hala portalsepeti denen illet karşınıza çıkacaktır. Hiç panik yapmayın.

Şimdi son adıma geldiniz. Windows ilkelerini silmeniz gerekiyor.

ADIM 2:  Portalsepeti kaldırma: Windows ilkelerinin silinmesi

Bu aşama son ve önemli bir aşamadır. Bu işlem yapılmadan portalsepetinden kurtulamazsınız.

  1. Masaüstünden Bilgisayarım‘ı tıklayın.
  2. C: sürücünde Windows klasörünü çift tıklayın.
  3. System32 klasörünü çift tıklayın.
  4. C:WindowsSystem32 klasöründe GroupPolicy klasörünü bulun. Eğer bu klasör görünmüyorsa klasör gizli demektir.
  5. Windows 7 gizli dosyaları gösterme için şu adımları yapın.
  6. Klavyenizden alt tuşuna basın.
  7. Yukarıda beliren Araçlar menüsünden Klasör Seçeneklerini tıklayın.
  8. Görünüm sekmesini tıklayın.
  9. Görünümde şu değişiklikleri yapın
    Gizli dosya, klasör ve sürücüleri göster işaretleyin
    Korunan işletim sistemi dosyalarını gizle (önerilen) işaretini kaldırın.

klasor-ve-arama-secenekleri     korunan-isteim-sistemi-dosyalari

10. Uygula butonu sonra da Tamam’ı tıklayın.

Şimdi C:WindowsSystem32 altında GroupPolicy klasörü görünecektir. Bu klasöre girin.

  1. Machine klasörüne girin.
  2. Registry.pol dosyasını silin veya GroupPolicy klasörünün tamamınıda silebilirsiniz.
  3. Bilgisayarı yeniden başlatın.

Bilgisayar yeniden başladığında portalsepeti illetinden kurtulmuş oluduğunuzu göreceksiniz.

Çifte kontrol için bilgisayarınızı HitmanPro ile taratın. Farklı yazılımlar farklı virüsleri bulabilir. Bu sebepten çifte kontrol yapmalısınız.

Hitman Pro yu indirmek için tıklayınız.

Bilgisayarınıza başka malware ve antivirüs yazılımlrıı indirmek için tıklayınız.

1 Haziran 2014 ten sonra bu virüs bulaştıysa burayı tıklayın.

Bu yöntem işinize yaramadıysa, yorumlara bakarsanız farklı yöntemler var.

Mutlaka işinizi gören bir yorum vardır.

Burada anlatılanlar uzmanim.net sitesinten alıntıdır.

Yorum yaz, veya bu siteyi Geri bildirim yap.

73 Responses to “Chrome Portalsepeti kaldırma nasıl kurtulabilirim silme virüsü temizleme”

  1. gazili18 diyor ki:

    denedim oldu, çalışıyor. :)

  2. ali 25 diyor ki:

    arkadasım bnde o portal sepeti değil iyi123 ve o degısymıyor yardımcı olursanız teşekkürLer

  3. ali diyor ki:

    arkadaşlar bu ve benzeri ilete yakalanmışlar için. çözüm aslında çok basit.bu sitedeki programı indirin ve 5 sn sonra düzelmiş olduğunu göreceksiniz
    http://www.tamindir.com/anasayfa-degistirme/

  4. arda diyor ki:

    yaa bu başka bir türü o yazılımın öyle burda ki basit yöntemler gibi değil tüm ayararı engellemiş durumda ve anasayfa değştirici prpgramda işe yaramıyor bana zorluk çıkarıyor bu malvare

    • samet diyor ki:

      aynen

    • bilgehan diyor ki:

      BEYLER BENDE AYNI DERTTEN BAYADIR SIKINTI ÇEKİYORUM Bİ ÇOK YÖNTEM DENEDİM. FAKAT BURDA YAZAN ADIMLARI DİKKATLİCE YAPRASANIZ SİLECEĞİNEZE EMİNİM. SYSTEM32 REGSTRY POL U SİLİN SONRADA HİTMAN PRO DİYE Bİ MVİRÜS PROGRAMI VAR BUNLADA BİLGİSAYARINIZI TARAT

  5. mert topçu diyor ki:

    ARKADAŞLAR EN İYİ VE TEK ÇÖZÜM SİSTEM GERİ YÜKLEMEDİR.
    BURDA YAZILANLARIN HEPSİNİ BİN KERE DENEDİM AMA OLMADI.
    EN İYİSİ SİSTEM GERİ YÜKLEMEDİR.
    PORTAL SEPETİ VİRÜSÜ PC NİZE BULAŞMADAN ÖNCEKİ BİR TARİHE SİSTEMİ GERİ YÜKLEYEREK KURTULABİLİRSİNİZ.
    TEK ÇÖZÜM BUDUR
    30 MAYIS 2014

  6. ahmet diyor ki:

    arkadaşlar ne yaptıysak olmuyor, regedit yapmak da işe yaramıyor. web site değiştirme programı da işe yaramıyor. Bu işi bilen bir tane Allah’ın kulu yok mu?

  7. ismail diyor ki:

    google arama moturunu açın sayfayı farklı kaydetin masaüstüne. Masaüstünden eski vürüslü chrome kısayolunu silin.En basit yolu…

  8. oğzuhan diyor ki:

    abi başlangıç diyorsun ondan sonra yeni sekme sayfasını aç diyorusun ama onların hiç birine tıklanmıyor yardımcaı oluraanız sevinirim şimdiden teşşekür ederim cevabınızı bekliyorum

  9. Ahmet diyor ki:

    ya arkadaslar bende yenı sekme sayfasını ac yerı ellenmıs bır turlu kaldıramadım bu ılletı nasıl yapacam format atacam az kaldı sımdı!!!! lutfen yardımmmmmmm

  10. Zekeriya diyor ki:

    Aynısı benim başımada geldi YENİ SEKME SAYFASI AÇ işaretlenmiyor deli olacakm

  11. fatih diyor ki:

    ya bede bu arama motorlarını yönet diyince google çıkıyor başka seçenek olmuyor arama motorlarını yönet diyince de portal sepeti kullanıcınız tarafından denetleniyor diyor ve kaldırma butonu yok yardım edin

  12. cenk diyor ki:

    dostum bende o dedigini biliom ama ole yeni sekme sayfasına tıklayamıyosun bende hepsi gri yazıla yazıo yani tıklamama izin vermiyo

  13. Talha diyor ki:

    Eger format atmak istemitorsanız opera browsrı kulanın

  14. Talha diyor ki:

    opera yı kulanın o zaman google oluyo

  15. JOOBLES diyor ki:

    ABİCİM BEN YAPTIM UZANTIDA YOK FAKAT ANASAYFAMDA HALEN DURUYOR DEĞİŞMİYOR YANİ

  16. rostalji diyor ki:

    hocam ben aynen bunu yaptım ancak arama motorları yönette şu yazıyor kullanıcınız bu ögeyi denetliyor diyor ve değiştiremiyorum hiçbirşeyi toolbarıda kaldıramıyorum nasıl kaldırılcak bilmiyorum yardım eder misin

  17. Uzman diyor ki:

    Bu sorun ile ilgili internet üzerindeki bütün çözümler yanlış. Asıl olay şu: explorer.exe’ye kendini enejekte eden bir dll dosyası soruna sebep oluyor.

    Sorunu normal bir pc kullanıcısının çözmesi zor ve birçok antivirüs bu dosyayı tespit edemiyor.

    yardım isteyenler yorumum altına yazsın yardımcı olacağım.

  18. mert yakar diyor ki:

    Son haftalarin en çözümsüz problemi uzmanim.net uzmanlari tarafindan çözüme ulastirilmistir.

    http://uzmanim.net/soru/portalsepeti-tarayici-korsani-nasil-temizlenir/5395

  19. ahmet diyor ki:

    kardeş portalsepeti herşeyimi kilitlemiş yaw başlangıçta kısmındaki hiç birşeyi elliyemiyorum

  20. Tamer ER diyor ki:

    Arkadaşlar kurtulmak için en son yaptığınız değişikliği hatırlayın. Programı indirme vs. Acaba hangisini yaptıktan sonra bu olay gerçekleşti diye düşünün. Bulunca da sistemi o tarihin gerisine yükleyin. Yani sistemi geri yükleme yapın.

    Başlat>Tüm Programlar> Bakım> Yedekleme ve Geri Yükleme çıkan pencerede Sistem ayarlarını veya bilgisayarınızı kurtarın yazacak. Ona tıklatın. Çıkan yerde sistem geri yüklemeyi aç a tıklayın. Gerisini zaten halledersiniz. Herşey yazıyor zaten. İnşallah kurtulursunuz siz de. Hadi kolay gelsin.

    Tamer ER

  21. serkan diyor ki:

    ————————KESİN ÇÖZÜMMMMMMMM————-

    C:\Users\user\AppData\Roaming\Macwebtoise klasorunu silin interneti kapatıp yapın sonra bilgisayarı yeniden baslatın

    • emin diyor ki:

      Serkan Bey,çok teşekkürler.1 haftadır neredeyse her çözümü denedim bir türlü ”Sepet” ten kurtulamadım.Ama sizin önerdiğiniz basit ve kolay çözümle bu işi hallettim.Tekrar çözümü hatırlayalım:1-İnternet bağlantısını kapa 2-C:\Users\user\AppData\Roaming\Macwebtoise klasorunu sil 3-Bilgisayarı yeniden başlat.

  22. çetin diyor ki:

    Arkadaşlar benimde 2 gündür yapmadığım şey kalmadı ama sonunda tamamen portalsepetinden kurtuldum.Verdiğim linkteki şeyleri uygulayın tamamen portalsepetinden kurtulun. http://uzmanim.net/soru/portalsepeti-tarayici-korsani-nasil-temizlenir/5395

  23. kaan diyor ki:

    olmuyorrrr

  24. şükrü diyor ki:

    Arkadaşlar,

    İnternette yazılanların hepsini denedim ama sonuç bulamadım.

    C:\Users\user\AppData\Roaming\Macwebtoise DOSYASINI SİLENE KADAR.

    Kısaca anlatayım;

    1- “REVO UNİNSTALLER” PROGRAMINI İNDİRİP KURUYORUZ,
    http://www.tamindir.com/revo-uninstaller/

    2- “UNLOCKER ASSİSTANT” PROGRAMINI İNDİRİP KURUYORUZ,
    http://www.tamindir.com/unlocker/

    3- İNTERNET BAĞLANTISINI KESİYORUZ,

    4- C:\Users\(KULLANICI İSMİ)\AppData\Roaming\Macwebtoise DOSYASINI BULUP SAĞA TIKLIYORUZ. UNLOCKER ASİSTAN İLE SİLİYORUZ. (UNLOCKER ASİSTANIN AÇILAN SAYFASINDA “TÜM KİLİTLERİ ÇÖZ” DİYORUZ ÖNCE, SONRA SİLİYORUZ.)

    5- REVO UNİNSTALLER’I AÇIP YABANCI GÖRDÜĞÜMÜZ BÜTÜN PROGRAMLARI KALDIRIYORUZ. KALDIRIRKEN GELİŞMİŞ TARAMA YAPTIRIRSAK BÜTÜN KALINTI DOSYALARI VE REGEDİTTEKİ KOMUTLARIN HEPSİNİ SİLİYOR.

    6- REGEDİT’TEN CTRL+F İLE “PORTALSEPETİ” DİYE ARATIP ÇIKAN HERŞEYİ SİLİYORUZ,

    7- YUKARIDAKİ KONUDA ANLATILANLARI DA YAPTIYSAK EĞER BİLGİSAYARI RESTART YAPIYORUZ.

  25. ŞÜKRÜ diyor ki:

    Arkadaşlar,

    C:\Users\user\AppData\Roaming\Macwebtoise DOSYASINI SİLMEMİZ GEREKİYOR.

    Kısaca anlatayım;

    1- “REVO UNİNSTALLER” PROGRAMINI İNDİRİP KURUYORUZ,
    http://www.tamindir.com/revo-uninstaller/

    2- “UNLOCKER ASSİSTANT” PROGRAMINI İNDİRİP KURUYORUZ,
    http://www.tamindir.com/unlocker/

    3- İNTERNET BAĞLANTISINI KESİYORUZ,

    4- C:\Users\(KULLANICI İSMİ)\AppData\Roaming\Macwebtoise DOSYASINI BULUP SAĞA TIKLIYORUZ. UNLOCKER ASİSTAN İLE SİLİYORUZ. (UNLOCKER ASİSTANIN AÇILAN SAYFASINDA “TÜM KİLİTLERİ ÇÖZ” DİYORUZ ÖNCE, SONRA SİLİYORUZ.)

    5- REVO UNİNSTALLER’I AÇIP YABANCI GÖRDÜĞÜMÜZ BÜTÜN PROGRAMLARI KALDIRIYORUZ. KALDIRIRKEN GELİŞMİŞ TARAMA YAPTIRIRSAK BÜTÜN KALINTI DOSYALARI VE REGEDİTTEKİ KOMUTLARIN HEPSİNİ SİLİYOR.

    6- REGEDİT’TEN CTRL+F İLE “PORTALSEPETİ” DİYE ARATIP ÇIKAN HERŞEYİ SİLİYORUZ,

    7- YUKARIDAKİ KONUDA ANLATILANLARI DA YAPTIYSAK EĞER BİLGİSAYARI RESTART YAPIYORUZ.

  26. Burak diyor ki:

    işte bu: http://uzmanim.net/soru/portalsepeti-tarayici-korsani-nasil-temizlenir/5395 adamlar yazmış üşenmdeden kral bunlar cidden dünya kadar site gezdim uzmanim.net çözüm oldu. Allah razı olsun.

  27. cemil diyor ki:

    arkadaşlar bi çözüm yazın ya portal sepeti itinden bi kurtuluyum

  28. ayşe diyor ki:

    emeğinize sağlık çok faydalı bi paylaşım olmuş portalsepetinden tamamen kurtuldum artık :)

  29. yasar kandemır diyor ki:

    kardesım sana bır tesekkur borcum vardı bılgı bırıkımınız sayesınde portal ılletınden kurtuldum cok cok tesekkur edrım allah sızden razı olsun kafayı yıyecektım az kalmıstı tekrar tesekkur ederım

  30. Enver diyor ki:

    Vallaha Oldu Süpersiniz Çok Ama Çok Saolun <3

  31. tolga diyor ki:

    tşk gercekten cok yardimci oldunuz sorunum cozuldu

  32. ecem diyor ki:

    eğer bu yolla halledemeyen arkadaşlar varsa benim gibi sistemi geri yüklesinler

    kendim sistemi geri yükleyerek hallettim o program yüklenmeden önceki bir zamana geri yüklerseniz sorun kayboluyor arkadaşlar.

    geri yüklemek içinse başlat menüsünde programları ve dosyaları ara yazan yere tıklayıp sistemi geri yükle yazarsanız çıkıyor ne zaman göründüyse bu program ondan önceki tarihli bir geri yükleme noktası seçilerek halloluyor.

  33. Hitmen diyor ki:

    uğraşmayın o kadar kullanıcı hesabındaki belgeleri yeni oluşturcağınız yönetici hesaba aktarıp eski kullanıcı hesabını silin %100 çözüm :))

  34. furkan diyor ki:

    Denedim olmuyor son surumu bu şözumu kaldırmıs

  35. ali diyor ki:

    Arkadaşım,
    Şu anda saat gecenin 3′ü… Senin ayrıntılı bir şekilde (alıntı da olsa) emek verip tüm detayları ile anlattığın yolu takip ederek şu lanet portal sepetinden kurtuldum.Sana samimi ve yürekten teşekkürü borç bilirim. Belki bir hafatadır diğer forumlarda bu illeti araştırıyordum. Demek ki neymiş,çakallar varsa Aslanlarda varmış. Tekrardan teşekkür ediyorum.

  36. ozi2285 diyor ki:

    ben yapıyorum ilk mozilladan felan silin ama chromeda hala var baklım devamını yapınca ne olacak

  37. MEHMET diyor ki:

    bence bu siteyi deneyin http://yardimcibiziz.weebly.com/

  38. ilhan inan diyor ki:

    allah razı olsun Windows 7 kullanıyorum 1 haftada 2.ci kez lanet virüs girdi geçenlerde sık kullanılanlara eklemiştim iyiki de yapmışım hemen hallettim bu yolları tamamen siliyor çok sitede okudum ama bu site % 100 sağolun arkadaşlar

  39. Tacettin diyor ki:

    Birader Allah razı olsun. Çok şükür kurtuldum bu illetten. Tarif ettiğin sırayı adım adım uyguladım ve kurtuldum. Allah’ a çok şükür. Şu mübarek Ramazan günlerinde benden çok dua aldın.

  40. Murat diyor ki:

    Sağol kardeşim bedava bulacaz diye başımız ağrıdı ama sen piri olmuşun senin gibilerin bu ülkeye ihtiyacı var

  41. can55 diyor ki:

    olmuyor hepsini yaptım sildim tüm dosyayı ama yok hala duruyo

  42. mehmet diyor ki:

    tsk sonunda kurtuldum

  43. mehmet diyor ki:

    tsk sonunda kurtuldum cok sagolun

  44. ömer faruk diyor ki:

    beyler boyle malce şeylerle urasmayım webssearches virusunu indirin bu virüs onu otomatik silecek iyi günler

  45. mine diyor ki:

    ARKADAŞLAR KISA VE KESİN ÇÖZÜM
    1-) BAŞLAT MENÜSÜNÜN ALTINDAKİ TÜM PROGRAMLARA TIKLATIN
    2-)DONATILARA TIKLATIN
    3-) SİSTEM ARAÇLARINA TIKLATIN
    4-) SİSTEM GERİ YÜKLEMEYE TIKLATIN

    DAHA SONRA BİLGİSAYAR YENİDEN BAŞLAYACAK VE PORTALSEPETİ KALKMIŞ OLUYOR :D

  46. Can diyor ki:

    Allah razi olsun abi senden :D

Yazı için yorum yapın